Sepi Tanpa Cinta

Ungkapan paling mudah menggambarkan rasa hati ini.. Sampai bilakah hati ini harus terus menyendiri, tanpa hadir sebuah rasa yang dinamakan CINTA ?.... Tidak layak kah aku untuk merasakan apa itu BAHAGIA ?...

Friday, July 07, 2006

Bingung

Ramai dah aku kawan...Aku seboleh nak luaskan pergaulan aku... Mana tahu, dari situ aku leh jumpa bahagia yang aku cari.. Aku mula dengan berjinak2 dgn dunia blog... dari situ aku kenal ramai...antaranya aku kenal L, W, Ry, Ri & A...

L.. aku kenal kat ym..dia yg tegur aku.. rajin layan aku... selalu main sms..kadang2 aku call... pastu jumpa... dah 2 kali jumpa.. 1st masa konvo uia..2nd masa gi aquaria... aku hepi sgt... lama2 aku rasa aku jatuh cinta dgn dia... dia pun tau, sbb aku jenis tak leh sorok perasaan aku... lastly, dia cakap baik2 dgn aku... dia tak leh bersama aku... aku sendiri tak tau alasannya.. tapi aku rasa dia rendah diri dgn aku.. ye la.. dia takat diploma jer.. aku degree... aku tak kesah tu sume.. tapi pada dia mbe penting... pedih gak sbb dia pk camtu... last2 aku pujuk jer ati aku... terpaksa buang perasaan tu jauh2.... kami still kawan...

W... bertuah sbb semua org berangan utk mendampinginya.. aku saja yg terpilih utk bertemu muka dgn dia.. org lain hanya kenal maya jer.. aku kenal dia in realiti... dia ada personaliti tersendiri.. aku suka sikap dia... selalu keluar bersama... aku selesa... sampai 1 tahap, aku jatuh cinta pada dia... dia pun tahu bila aku sering diasak pelbagai soalan... aku tak dpt sembunyikan perasaan aku sendiri dari pengetahuan dia.... cinta aku ditolak lagi...

Ry... dia tak seperti yang aku sangka pada awal perkenalan... rupanya dia adalah Bi. huh, terkejut. no wonder dia lain macam jer dgn kaum sejenis dia. paling teruk dia pun meminati W jugak! huh... nasib baik aku tak punya perasaan tu terhadap dia. eii geli aku. ntah apa nak jadi kat dia, aku tak tau. pelik, org yg suka kaum sejenis, ape yg dpt? dua2 ada yang sama? puas ker? tuhan melaknat tau org2 mcm nih. nauzubillah.
Ri... aku kenal dia dah lama. ntah sejak tahun lepas kot. aku pun tak ingat camna aku kenal dia. dia selalu sms aku... suke sgt miscal aku. 1 hari tu aku tgh bengang, aku marah2 dia. aku siap tanya dia apasal kerap sgt sms aku n miscal2 aku? ko suke kat aku ke? kalau suke, ckp jer. kalau tak suke, baik jgn buang masa n duit aku jer layan ko. sbb aku leh je terima dia kalau dia suka kat aku.... tapi dia senyap. tak kata apa pun.... tensen tul aku. ntah apa2 ntah.. tapi kitorang still kawan sampai skrg. lantak dia la nak jumpa aku ke tak. aku dah malas.

Abg Ariff... aku kenal dia dah lama. dah lama dia dlm list ym aku. cuma aku malas nak tegur dia. 1 hari dia tetiba tegur. so tukar2 no hp. tiap2 malam call aku. sms tak payah cite. byk gile. dia sukakan akukah? aku jumpe gak dia kat macro shah alam. 1st time jumpa, aku hrp dia sukakan aku. tapi dia mcm biasa. cuma dah jrg call aku. sibuk dgn WC atau tak sukakan aku, itu aku tak pasti... last2 aku diamkan jer perasaan aku tu. sbb aku tak rasa dia akan membalas cinta aku... dia dah 31thn.. masih bujang... katanya nak cari bini umur linkungan dia. tak berminat dgn umur2 mcm aku ni. masih budak2 katanya. aku diam. mmg betul dia takda perasaan pada aku. tapi napa dia layan aku selama ni? mcm beri harapan?

Kemudian, aku menyertai myjodoh... aku jadi pengguna berbayar. dengan harapan ada yg sudi berkenalan dgnku. mmg ramai yg antar mail. tapi semuanya tak memenuhi impian aku. ada yang duda anak 2, ada yg mahu cari bini ke 2. what the hell!! aku tak sanggup! aku nak cari yg bujang laaa!

then tak sangka pulak dpt 1 sms dari sorg kenalan. abg khairul dari JB. dia 'beli' sendiri no hp aku dari myjodoh. sanggup tuh. aku layan. bertukar gambar. belum jumpa lagi. tapi aku tak sabar nak jumpa dia. sbb aku tak sanggup melayan rindu aku pada org yg belum aku temui. pelik kan? merindu pada org jauh yg belum pernah bersua. tapi dia mcm terlalu serius dlm percakapan. ntah.... hrp2 dia jodoh aku. aku dah letih utk mencari cinta lagi....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home